sobota, 22 czerwca 2013

Kawalerka 68

29 m2 – mieszkanie w XIX-wiecznej kamienicy na Nadodrzu / Wrocław, ul. B. Chrobrego
29 metrów kwadratowych to powierzchnia stosunkowo niewielka. Dlatego priorytetem projektu przebudowy było „uwolnienie” przestrzeni i wygospodarowanie niezależnej części sypialnej. Sufit na wysokości 3,70m nie daje możliwości stworzenia dwóch równoważnych poziomów, stąd pomysł na pół-antresolę. Nad przedpokojem i łazienką (wys. 2,20m) o powierzchni 6,45m2 powstała sypialnia, a właściwie gigantyczne łóżko (wys. 1,35). Natomiast nad szafą przedpokoju (wys. 1,70m) wygodne przejście (wys. 1,85m). Tak „połamana” antresola sprawia wrażenie „pełnoprawnej” sypialni a 29m2 zyskało przestrzeń również dzięki otwarciu kuchni na pokój oraz przyklejeniu do ściany ślepych drzwi.
I NAGRODA  w kategorii „Wnętrze & Dizajn” na dolnośląskim festiwalu architektury DOFA’12

Architects: 3XA
Designer: Ewa Czerny
Location: Wroclaw, Poland
Area: 29 sqm
Project year: 2012
Photographs: s.zajaczkowski

źródło:  reszka.nazwa.pl











8 komentarzy:

  1. Świetne rozwiązanie. Zawsze znajdziesz coś ciekawego - wiele osób może z tego skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oryginalnie i wielofunkcyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby ładnie ale jakoś tak bez życia.Takie sztuczne,bezpłciowe mieszkanie...typowo katalogowe...

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykle praktycznie zaprojektowane - slepe drzwi to genialny pomysł. Chciałąbym jeszcze zobaczyć zdjęcia łazienki. No i niestety nie podoba mi się wykończenie antresoli z tej płyty osb czy co to tam jest :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajurskie. A najbardziej podobają mi się drzwi. Takie mój osobisty problem, co zrobić...
    Poza tym podoba mi się Twój pomysł na bloga. Niekoniecznie wszystkie idee tutaj mi paszą, ale przecież zupełnie nie o to chodzi. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się podoba, nie sądziłam, że to mieszkanie z Polski bo wygląda "katalogowo, światowo". Nie mój styl, ale jest fajnie zrobione i oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam schody zrobione z półek:)

    OdpowiedzUsuń